نشست مشترک رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر و دبیر انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه

نشست مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین عماد رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین برته دبیر انجمن‌های علمی حوزه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ در مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین برته با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی حوزه، اظهار داشت: با توجه به این که افراد توانمند حوزه در مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر شناسایی می‌شوند، وقتی برچسب استعداد برتری به آن‌ها می خورد زمینه خروج آن‌ها از حوزه هموارتر می‌شود؛ لذا با عضویت و فعال شدن نخبگان و استعدادهای برتر در انجمن‌های علمی می‌توان زمینه ماندگاری آن‌ها در حوزه را فراهم کرد.
وی افزود: انجمن های علمی آمادگی دارد ارتباط استعدادهای برتر را با انجمن‌ها برقرار و زمینه عضویت آن‌ها را در انجمن‌ها را فراهم نماید و نشست‌های علمی را با حضور استعدادهای برتر در هر یک از انجمن‌ها برگزار کند.
در ادامه نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به برخی فعالیت‌های مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر، بیان داشت: انجمن‌های علمی حوزه می‌توانند در طرح شهید احمدی روشن مشارکت نمایند و هر یک از انجمن‌ها حامی یک هسته پژوهشی مسئله‌محور باشند.
وی افزود: در این طرح، در هر هسته با راهبری یک استاد مبرز و عضویت تعدادی از طلاب و دانشجویان به حل یک مسئله مورد نیاز کشور یا حوزه‌های علمیه پرداخته می‌شود.
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه ادامه داد: استعدادهای برتری که مشمول طرح شهید وزوایی می‌شوند نیز می‌توانند همکاری علمی یا دستیاری پژوهشی خود را در انجمن‌های علمی و با اساتید واجد شرایط راهبری، به انجام برسانند.
حجت الاسلام والمسلمین عماد خاطرنشان کرد: چنانچه اعضای انجمن‌های علمی رتبه‌بندی شوند، برای رتبه‌های برتر و اعضای فعال نیز می‌توان امتیاز بیشتری در جدول امتیازات فعالیت‌های پژوهشی قائل شد و این خود، انگیزه استعدادهای برتر برای عضویت در انجمن‌های علمی حوزه را افزایش می‌دهد.

درخواست ملاقات
طرح‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان
گزارش تصویری